Spolehlivost Je na nás spolehnutí
Naše celosvětová síť zahrnuje 130 zemí, kde zaměstnáváme přes 74 000 spolupracovníků. Společná je nám profesionalita, porozumění zákazníkům, vzájemná spolupráce a ohleduplnost vůči životnímu prostředí.
DB Schenker je přední světová logistická společnost. Byli jsme u začátků logistiky a dodnes jsme specialisty na mezinárodní přepravy, skladování a distribuci zboží. Přepravíme vše, od špendlíků po lokomotivu. V České republice máme přes 2 300 zaměstnanců na 22 pobočkách.
Naše celosvětová síť zahrnuje 130 zemí, kde zaměstnáváme přes 74 000 spolupracovníků. Společná je nám profesionalita, porozumění zákazníkům, vzájemná spolupráce a ohleduplnost vůči životnímu prostředí.
Práce v logistice je pestrá a nabízí uplatnění rozmanitým talentům. Určující není vzdělání, ale chuť se něco naučit. Ceníme si hlavně praxe a zároveň dáváme možnost ji získat. Když obsazujeme nové pozice, dáváme nejprve možnost k růstu stávajícím zaměstnancům.
V našem oboru je flexibilita základní podmínkou úspěchu, denně si při své práci musíme umět poradit s časem, prostorem i kapacitami. V přepravách i v personalistice. A tak nabízíme zkrácené úvazky, pružnou pracovní dobu nebo možnost home office.
Logistika rozhodně není obor jenom pro muže. Ženy jsou u nás vítány a najdete je jak ve skladech, tak mezi specialisty nebo ve vedení společnosti. Nerozlišujeme práci pro ženy a práci pro muže, ke všem přistupujeme s respektem a všem dáváme prostor se u nás realizovat.
Zakládáme si na lidském přístupu k zaměstnancům. Věříme, že to, co lidi motivuje každý den jít do práce, je zajímavé zaměstnání, dobrá parta a pozitivní atmosféra. Správnost našeho přístupu potvrzuje i získání ocenění Zaměstnavatel roku, které stojí na přísných kritériích a zohledňuje například i náklady na školení zaměstnanců nebo možnosti kariérního postupu ve firmě. U nás v DB Schenker máme rádi rozmanitost a vážíme si všech našich zaměstnanců.
„Důležitá je pro mě příležitost zapojit se do kolektivu, spolupráce, porozumění a uznání, které si s kolegy navzájem umíme dát.“
Zdravotní postižení či znevýhodnění u nás nejsou překážkou, umíme přizpůsobit pracovní podmínky z pohledu zdravotního stavu. Někdo potřebuje zkrácenou pracovní dobu, individuální přístup vedoucích, anebo 4 dny zdravotního volna ročně na vyřízení návštěv u lékaře.
Kandidát s OZP nebo ZZP si u nás může vyzkoušet svoji práci i dopředu před podpisem smlouvy. Po nástupu od nás dostane svého mentora, který mu pomáhá se zaškolením a adaptací v novém pracovišti. Spolupracujeme s neziskovými organizacemi, které na toto témě proškolili naše manažery.
Mezi našimi zaměstnanci tvoří kolegové s OZP a ZZP asi 3 %. Pracují na více pobočkách a mají různý typ zdravotního postižení. Ve skladu v Horních Počernicích například máme kolegyni s pohybovým hendikepem, pro kterou jsme nechali stavebně upravit přístup do kancelářských prostor v rámci logistické haly, tak aby se tam pohodlně dostala i s vozíkem.
Velká část kolegů má kombinované postižení. Snažíme se jim vyjít vstříc správným zařazením a úpravou pracovní doby, velikostí úvazku, pracovních podmínek nebo směnností.
Jako lidé jsme různí a máme rozdílné schopnosti a možnosti realizace. Jsem rád, že v logistickém skladu DB Schenker ve Strančicích dávají možnost také lidem se zdravotním postižením. Nastoupil jsem sem ve spolupráci s organizací Rytmus Střední Čechy, která se stará o pracovní zapojení lidí s mentálním postižením.
Pracuji v distribučním centru na pozici skladníka - pickera moderní elektroniky, mojí hlavní náplní práce jsou základní činnosti spojené s manipulací zboží v provozu. Pracuji se skenerem, vychystávám objednávky, kontroluji stav zboží a připravuji ho k následnému zpracování pro kolegy na dalším úseku. Mezi moje aktivity patří také manipulace s vychystávacím vozíkem a těší mě, že moje zodpovědnost i nadále roste. Práci mám v DB Schenker nastavenou tak, že mě hendikep nelimituje. Od začátku jsem se snažil rychle zadaptovat v prostředí skladu a zařadit se mezi nejlepší pracovníky. Při plnění svých úkolů se snažím být samostatný a zodpovědný a udržet si svůj pozitivní přístup k práci a životu. Motivací je pro mě dobře odvedená práce, ale také uznání od kolegů i nadřízeného. Práce pickera mě baví a kolektiv je podle mě perfektní.
Moc mě potěšilo, že jsem byl ještě se třemi kolegy nominován za DB Schenker do soutěže Zdravotně postižený zaměstnanec roku. Tu zaštiťuje Nadační fond pro podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením (NFOZP). Že jsme se mezi oceněnými neobjevili? To nám nevadí. Významnější je pro nás příležitost zapojit se do kolektivu.
„Po šesti letech na mateřské jsem byla moc ráda, že jsem se mohla vrátit ke své původní práci a že mi firma vyšla vstříc zkráceným úvazkem.“
Rodičům malých dětí nabízíme zejména zkrácené pracovní úvazky. Je po nich poptávka především od těch, kteří chtějí skloubit zaměstnání s rodinným životem. Uvědomujeme si, že je potřeba takto vycházet rodičům vstříc a zároveň si ve firmě ponechat schopné a kvalifikované zaměstnance.
Někteří rodiče zase oceňují možnost práce z domova, ať už naplno nebo několik dní v týdnu. Všem zaměstnancům nabízíme systém benefitů Cafeterie, kde si každý může vybrat podle svých preferencí. Rodiče si vybírají například vstupy do kin nebo zábavných center. S kolegy na mateřské či rodičovské dovolené jsme v pravidelném kontaktu, informujeme je o dění ve firmě a na větších pobočkách je zveme na adventní či velikonoční posezení. Když se pak vrací do pracovního procesu, mohou využít kurz počítačové gramotnosti, aby si zvykli na aktualizované programy a naučili se pracovat s novými aplikacemi. Oblíbené je i na míru ušité školení, jak vybalancovat rodinný život s malými dětmi a pracovní uplatnění.
Do DB Schenker jsem nastoupila hned po škole zaměřené na řízení lidských zdrojů v září 2006. Šlo o juniorskou pozici, časem jsem postoupila na funkci HR specialisty zodpovědného za vzdělávání, kterou jsem vykonávala tři roky. Pak jsem odešla na mateřskou dovolenou, se dvěma dcerami jsem byla doma šest let.
Po tak dlouhé době jsem se těšila na změnu, a když mi v DB Schenker v roce 2016 umožnili vrátit se do zaměstnání na zkrácený úvazek, přivítala jsem to. Firmu jsem však téměř nepoznávala, jak se za těch šest let změnila. Za dobu mé nepřítomnosti se asi tak dvakrát zvětšila a taky celý obor logistiky se posunul významně kupředu. Byl to pro mě trochu šok, ale v pozitivním slova smyslu.
Vrátila jsem se ke své specializaci, v HR oddělení mám na starosti školení a vzdělávání zaměstnanců. Firma mi vyšla maximálně vstříc, kromě toho, že pracuji na zkrácený úvazek, mohu jeden den v týdnu pracovat z domova, což mi s ohledem na to, že to mám z bydliště do zaměstnání 35 kilometrů, ušetří spoustu času i peněz. Pracovat v DB Schenker mě baví, je to firma se skvělým zázemím a stabilitou, navíc působíme v oboru, který se bude dále rozvíjet.
„V 58 letech jsem dala výpověď a těšila se na rok volna. Místo toho jsem rozjela kariéru v DB Schenker.“
V DB Schenker máme zastoupeny všechny věkové kategorie. Nejmladšímu zaměstnanci ještě nebylo 20, nejstaršímu je přes 60. Padesáté narozeniny u nás oslavil už každý osmý.
Každé životní etapě vyhovuje jiné pracovní tempo i jiná pracovní náplň. Proto někteří zaměstnanci v důchodovém a předdůchodovém věku volí částečné pracovní úvazky. Věku přizpůsobujeme i nabídku benefitů. Služebně starší zaměstnanci oceňují například dovolenou či zdravotní volno navíc na základě odpracovaných let.
Za podpory Evropského sociálního fondu pořádáme v rámci Age managementu řadu zajímavých programů, jako například workshopy zaměřené na prevenci vyhoření, školení na posílení digitálních kompetencí a nejvíce oblíbené jsou zdravotní kurzy „Škola zdravých zad“, „Psychosomatika“ či „Trénink paměti“.
Mladší kolegové mají k těm starším přirozený respekt a snažíme se, aby týmy společně dobře fungovaly. Zkušení pracovníci s mnoha lety praxe v oboru jsou velmi kvalitními interními lektory a v neposlední řadě z nich rekrutujeme kouče a mentory.
Do DB Schenker jsem se dostala náhodou. Předcházel tomu odchod z vyčerpávající práce, kde jsem v 58 letech dala výpověď. Už jsem si plánovala rok volna, předpokládala jsem, že v tomto věku o práci nezavadím. Na pohovor do DB Schenker mě poslal pracovní úřad a já jsem předpokládala, že si tam jdu jen tzv. pro razítko. I když jsem pro nabízenou pozici měla odpovídající praxi, nemohla jsem splnit požadavek na znalost anglického jazyka. Jaké bylo mé překvapení, když jsem prošla prvním kolem a pak ještě druhým a najednou už jsem seděla na novém pracovním místě s roční smlouvou v ruce.
Pracuji jako obchodní zástupce telesales, starám se přibližně o tři stovky menších zákazníků a nové akvizice. Je to takové obchodování a budování vztahů se zákazníky po telefonu. V našem oddělení jsme jen dva, ale kolega je často na cestách, a tak jsem ráda, že mám přes uličku ještě kolegy ze zákaznického centra. Ti mi hodně pomohli v začátku, kdy jsem se zaučovala a musela si na všechno přijít.
Z předchozích působení v korporacích mám špatnou zkušenost s nepříjemnou atmosférou, nereálnými požadavky a chybějící vizí. DB Schenker je sice také korporace, ale je stabilní a atmosféra je pohodová. Po roce jsem dostala smlouvu na dobu neurčitou a vyjednala jsem si snížený pracovní úvazek na šest hodin denně. Můžu se tak věnovat více péči o dům a zahradu, o psa a tři vnučky. Do důchodu mi zbývají tři roky a pokud si tu práci sama neotrávím, už tu asi zůstanu.
„Musím být nejen manažerka, ale i empatická psycholožka s uměním naslouchat zákazníkům i kolegům, tak abychom přípravu projektů posouvali stále dopředu.“
Logistika patří mezi obory, které byly tradičně vnímány jako mužské. To už neplatí. U nás v DB Schenker jsou ženy na manažerských a vedoucích pozicích zastoupeny z více než jedné třetiny. V operativě a administrativě tvoří ženy dokonce polovinu zaměstnanců.
Škála pozic, které ženy v logistice a dopravě zastávají, je široká. Od skladnic a operátorek výroby, přes disponentky a zasilatelky, k pracovnicím na zákaznických centrech, obchodnicím až k pozicím ve vrcholovém managementu. Svůj podíl na rostoucím zastoupení žen ve skladech má i to, že díky technice je práce řidičů a skladníků méně fyzicky náročná. To, co se dříve zdálo jako doména mužů vyžadující svaly, se nyní stává smysluplnou a zábavnou prací i pro ženy.
V DB Schenker pracují skuteční profesionálové - muži i ženy. Odměňování se odvozuje výhradně od schopností, zkušeností a kvality odvedené práce. To se týká i zaměstnaneckých benefitů a pracovních podmínek. Jsou to ale zejména ženy, které u nás oceňují, že mohou skloubit práci s rodinou, a využívají částečný úvazek nebo možnost práce z domova. A pokud odcházejí na mateřskou a rodičovskou dovolenou, mohou se spolehnout, že budou-li chtít, pomůžeme jim udržet si přehled o dění v oboru a připravit je pak na návrat do práce.
Žena v pozici ředitelky provozu logistiky a členky top managementu by leckde byla ještě spíše raritou, ne tak v DB Schenker. Do vrcholového vedení firmy jsem přestoupila po mnoha letech sbírání zkušeností v logistice a realizaci desítek náročných zákaznických projektů.
Ještě na Vysoké škole ekonomické jsem se viděla v poradenské firmě, nakonec se moje profesní dráha ubírala přes logistiku a již 20 let jsem spojená v DB Schenker. Co pozice, to nová výzva – začala jsem rovnou řízením centrálního logistického centra v Rudné u Prahy. Pak přišla mateřská a firma mi nabídla pozici, ve které jsem měla přidělený projekt, zadání, termín a rozpočet, ostatní už jsem si mohla rozvrhnout podle svých potřeb a zvládnout tak práci i péči o miminko. Práce při rodičovské dovolené mi umožnila se profesně posunout a když jsem se vrátila na plný pracovní úvazek, tak už rovnou do oddělení Tender Management & Zákaznických řešení, kde jsem si začala budovat vlastní tým. Preferuji maticové řízení, sdílení zkušeností a společné rozhodování. Snažím se uplatňovat svůj organizační talent, proklientský přístup a osobní přístup ve vedení lidí. Spolupracuji se specialisty z více oddělení a i na straně zákazníků komunikuji s lidmi na různých úrovních vedení. Nedávno jsem přijala nabídku na pozici ředitelky provozu logistiky, a stala se tak i členkou top managementu společnosti.
Přesto se i nadále snažím držet práci a volný čas v rovnováze a také vím, že bez podpory rodiny bych stávající práci dělat nemohla. Ve volném čase ráda cestuji, lyžuji, hraji golf, čtu nebo pracuji na zahradě.
„Ještě v době studií jsem nastoupil do DB Schenker na pozici asistenta projektového manažera. Po půl roce mě vedení oslovilo, zda bych měl zájem zde dlouhodobě pracovat.“
Zájemcům o obor logistiky z řad studentů nabízíme stáže i pracovní úvazek, který lze skloubit se studiem.
Praxe v DB Schenker je skvělým odrazovým můstkem pro kariéru v logistice. Díky svému mezinárodnímu působení může společnost nabídnout i možnost mezinárodní stáže v některé z poboček ve 130 zemích světa.
Čím dál tím více studentů chce začít pracovat už při škole. Tomu vycházíme vstříc jak trainee programy, tak možností zvolit si kratší pracovní úvazek s flexibilní pracovní dobou. Kombinovat studium a praxi je nejlepší předpoklad pro slibnou kariéru.
Pro příklad není potřeba chodit daleko. Ředitel DB Schenker v České republice, Tomáš Holomoucký, zná fungování firmy už od dob svých magisterských studií. Stál na samém začátku většiny poboček a oddělení a sbíral zkušenosti jako asistent ředitele, první prodejce, první kvalitář, první produktový manažer. Poznal tak firmu velmi detailně a získal jedinečnou perspektivu v mnoha oblastech. Čeho si však za dobu svého působení váží nejvíce, je možnost spolupracovat se skvělými lidmi, pro které je působení v DB Schenker víc než jenom zaměstnání.
Při studiu Vysoké školy ekonomické jsem začal pracovat na pozici asistenta projektového manažera na tehdejší pobočce v Trutnově. Po dokončení studia jsem nastoupil na plný úvazek a díky vstupu do mezinárodního trainee programu jsem chvíli na to vycestoval do Holandska, kde jsem strávil půl roku. Následující půl rok byl mým přechodným domovem německý Hannover.
V Holandsku jsem si osvojil práci projektového manažera s hlavní myšlenkou „náš zákazník = náš pán“, ale také jsem pochopil, že v některých situacích je třeba zákazníka usměrňovat. V Německu jsem čerpal zkušenosti týkající se provozu velkého skladu. Měl jsem možnost vidět tehdejší nejnovější logistické technologie, které jsem do té doby znal pouze z knih a časopisů.
Tyto zkušenosti jsem následně spojil a od návratu do České republiky pracuji na nejrůznějších projektech skladové logistiky. A že jich za těch 14 let, co v DB Schenker pracuji, bylo…
Ve firmě pořádáme každý rok celou řadu akcí, ať už sportovních, společenských nebo ekologických. Některé akce organizuje pro své zaměstnance firma, jiné akce si naopak organizují sami zaměstnanci a firma na ně přispívá. Podporujeme setkávání lidí mimo pracovní prostředí, vzájemné poznávání a vytváření příjemné pracovní atmosféry. Tam, kde je to potřeba, rádi pomůžeme a přidáme ruku k dílu. Myslíme také na zdraví našich zaměstnanců a baví nás zdravá soutěživost. Sport je pro nás radostí a šancí utužit vztahy, proto jsme rádi za každou sportovní akci, které se může náš tým zúčastnit. Snažíme se zapojit všechny pobočky a oddělení, často se účastní i vedení firmy.
Na našich pobočkách bývá živo. A při pořádání nejrůznějších akcí často myslíme také na své okolí. Výtěžek akce s mottem „Buď té dobroty, upeč/kup si dobroty, přispěješ na dobro, ty“ putoval do dětského Domova Racek na oslavu dne dětí.
Našich zaměstnanců si velmi vážíme. Vedení společnosti se vždy rádo setká s dlouholetými zaměstnanci a ocení jejich přínos a loajalitu. V rámci jubilejních výročí všech zaměstnanců v daném roce pořádáme setkání s přípitkem a grilováním v altánu na naší centrále na Rudné.
Do seriálu krásných běžeckých závodů jsme se zapojili jako logistický partner v roce 2014. Od té doby se závodů pravidelně účastní i mnoho našich kolegů – nejčastěji z pobočky, která je konkrétní lokalitě nejblíže. Na této fotce můžete vidět tým z Liberce a z Rudné v Bedřichově před startem Jizerské 50 Run.
V řadách našich zaměstnanců najdete mnoho sportovců. Proto se každoročně účastníme Pražské štafety, kterou pořádá organizace RunCzech. Kromě potěšení ze sportovních výkonů a skvělé atmosféry máme dobrý pocit také z toho, že koupí startovného přispíváme na chod Centra Paraple, které pomáhá lidem s poškozenou míchou s návratem do plnohodnotného života.
Krédo naší společnosti „Rádi si pořádně nakládáme“ platí i při sportovních událostech, kterých se naše týmy pravidelně účastní. Jednou z nich je také jablonecký závod dračích lodí, kde pravidelně měříme síly s dalšími firemními posádkami.
Již několik let se naše pobočky po celé ČR zapojují do akce Ukliďme Česko a čistí okolí svých bydlišť. V roce 2019 jsme se zároveň stali oficiálním partnerem organizace pro skladování a logistiku. Fotka pochází z Liberce, kde naši kolegové vyčistili les v Lidových sadech.
Do CHKO Křivoklátsko jezdí pravidelně skupina našich dobrovolníků od roku 2014. Každý rok se 30 účastníků s velkou chutí a pracovním nasazením pouští do různé práce. Sázeli jsme stromy, čistili les, opravovali naučné stezky, natírali dřevěné prvky a zábradlí, uklízeli odpadky kolem Berounky.